22 Kasım 2009 Pazar

İÇİMDE BİR ŞENLİK VAR !

İÇİMDE BİR ŞENLİK VAR !

Yoga’nın, yapılan, edilen bir şey olduğunu sanan beni, derinden tanıyan canım arkadaşımın kolumdan tutup götürdüğü bir sınıfta tanıştım “yoga” ile. Sonra , O’nun, her cumartesi evimden çıkıp , çook sevdiğim öğretmenimin yoga stüdyosunda katılınan birbuçuk saatlik bir sınıf değil, yaşamıma giderek yayılan bir ışık olmasına uzanan yolculuk oldu YOGA benim için... Bunu anlayana kadar geçen süreyi benim için kolaylaştıran öğretmenime, can dostuma hayatıma getirdikleri bilgelik için sadece bu ömrümde değil, bütün yaşamlarımda minnettar olacağım.

Bazen yol almak için yavaşlamak gerekirmiş... İçimdeki tüm kimliklere tek tek baktım o derslerde...Hayalkırıklığına uğradım ..Şüpheye kapıldım.. İnancımı sorguladım.. Eleştirdim, küçümsedim...Kızdım, söylendim...Tüm kimliklerimi evde toplayıp büyük bir ziyafet verir gibi yaşamak istemeye başladığımda, gerçek ben’in özünde “hep ve her zaman kusursuz, özgür ve bilge” olduğunu anlamaya başladım.. Benim içimdeki ışıkla karşımdakinin içindeki ışığın aynı ışık olduğunu nakşetti benliğime öğretmenimin sevgi dolu sesi... O’nun sesinin bilgeliğine sığındım çoğu kez...çıkmak istemedim derslerden..oradayken içimde eriştiğim saflığı, dışarı adım atar atmaz kaybederim korkusuyla orda sonsuza dek kalmak istedim..

Öğretmenimin bilgeliğiyle ince ince ördüğü o derslerde neler öğrendiğimin, neler keşfettiğimin, kendimi nasıl fark etmeden yavaşca anlamaya, kabul etmeye, sevmeye ve genişletmeye başlamış olduğumun, kalbimi ve kafamı yaşamın sonsuz firsatlarına ve derin bilgeliğine açarak, kendimi güvenle akışa bırakmayı öğrenmeye başladığımın tam idraki zaman aldı. Ama asıl muazzam deneyim benim için, insanların bende gördükleri bazı farkları dillendirmeye başlamaları oldu. Öyle büyük bir keyifti ki bu benim için, ben kendime baktığımda tam göremiyordum olan biteni..

O derslerin incecik iplikle, nezaketle, dikkatle, büyük bir ilgiyle ve ihtimamla örülmüşlüğünü , derinliğini , yaşamlarımıza dokunuşunun sessiz gücünü, insanların kendi patikalarinda geldikleri yere samimiyetle özen ve saygı göstermedeki inceliğini kalbimin çook derinlerine yerleştirdim. Kendimi itip kaktığım zamanlarda o derslerin içimde yarattığı merhametle sardım kendi açtığım yaralarımı..Ağladım , derinlerden gelen sularla yıkadım ellerimi, varlığımı, yorgunluğumu, pişmanlıklarımı, acılarımı.. Umutlar ektim kalbimdeki serin , dingin sevgi mağarasına.. Her bir umudun yeşerişine tanık oldum, suladıysam eğer... ben o niyeti hiç bıkmadan , vazgeçmeden evrene her defasında istekle, aşkla bıraktıysam eğer...

Hayatıma derinden dokunan tüm insanlarıma sesleniyorum.. Bana,
**paylaştığımız şeylerin tümünün tek bir noktada birleştiğini
**ve tüm evreni kapsayan şeyle aynı şey olduğunu öğrettiğiniz için,
**içimdeki şenliğe katıldığınız
**ve kocaman bir ateş yakıp, birlikte kutlayabildiğimiz için yaşamı
size minnettarım..
Ben sizi çağırdım, biliyorum.. siz de geldiniz..Hoşgeldiniz..İyi ki geldiniz..

2 yorum:

  1. Canım Dicleciiiiim benim, evde elektrikler kesildi, Deniz'in vınn'ı ve pili tükenmeyen laptop'u yardımıma yetişti, mum ışığında yazıyorum:) Blogun açılıp da odaya ışık saçmaya başladığında ben de kanatlandım uçtum, mutluluktan ağladım, hemen izleyici olarak kaydoldum. Deniz'e okuttum: ifade gucune ve yureginin zenginliğine hayran kaldı. Bugün ne güzel, ne ozel birgün Canım Dicle'ciğim. İçindeki şenliği görüyor, duyuyor ve katiliyorum... Bir ricada bulunacağim hemen (istek şarkı gibi oldu, olsun bir gün assolist de olacaksin hiç şüphem yok! Kirtanlar söyleyeceksin insanlara:))) ricam ise şu: bizim Kryon abimize hitaben de blog'unda bir kelam eder misin canının istediği bir anda? Ona olan minnettarlığımızı da yazıya dökerek mühürleyelim şu fani dünyaya.
    İçi güzel, dışı güzel, her koshası ayrı güzel canım arkadaşım, ruhuna sağlık, ne iyi ettin... Kanatlarinla çok uzuuuuun zamandır uçuyordun, şimdi gözlerin bunu görüyor, yüreğin hissediyor, yüksel en yükseklere, daha ne güzellikleri paylaşacaksın bizlerle...Ah minel aşk...
    Seval

    YanıtlaSil
  2. Öyle mutluyum ki Sevalcim... Deniz'e de sana da çok minnettarım, benim için o kadar anlamlı ki ilk "izleyicilerim" olarak kayıt olmanız..sen benim , benden de çok önce, içimdeki ışığı hep gören'im , bana göstermeye çalışan'ım, izleyen'im oldun..hayatımda olduğun her ana şükürler olsun..kryon isteğini kaydettim :-), inspire olduğum ilk anda yazıcam, zevkle hem de...

    YanıtlaSil