27 Haziran 2010 Pazar

EĞLEN !

Gökyüzü

Havaya asılmış masmavi okyanus..

Yıldızlarsa, içinde yüzen balıklar..

Gezegenler bembeyaz balinalar,

Bazen sırtına atlayıp da gezindiğim..

Ve güneş ,

Güneşin tüm ışıkları ,

Eriyip , sonsuza kadar kalbime, tüm bedenime karışan ..

Bu çılgın oyun alanının sadece tek bir kuralı var.

Hafız’ın gördüğü her işarette,

Aynı şey yazar :

Hepsi der ki :

“ Eğlen benim sevgili dostum,

Benim sevgili dostum Eğlen !

Bu İlahi Oyun’da

Bu Harika Oyun’da”


******

1300'lü yıllarda yaşamış Sufi Şair Hafız'ın, ingilizceden çevirmeye çalıştığım bu şiirinin anlattığı gökyüzüyle yeryüzünün bir olduğu var-oluş haline, bunu sonsuz bir coşkuyla yaşamak isteyen yüreğinden taşan sevince ve herkesi buna katılmaya çağırışındaki basitliğe nasıl hayran kaldım...
Ruhuna selam olsun ve okuyan herkesin ruhuna yaşama sevinci dolsun !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder