6 Aralık 2009 Pazar

VURGUN YEDİYSEN EĞER !

Hiç hazır olmadığı derinliklere beraberinde götürür mü bir acemiyi tecrübeli bir dalgıç...Götürdüğünde başlarına gelebilecek her türlü tehlikenin sorumlusunun kendisi olacağını bilmez mi... Hayatta kalsalar bile, o aceminin bir daha kendisiyle dalmaya kalkmayacağını tahmin etmez mi...

Dalışta, fazla derine gitmek değildir çoğunlukla insanı öldüren, ya da ciddi biçimde yaralayan şey.. geriye dönme yolculuğudur... bazen, hızla geri dönmeye çalışır insan...hazır olmadığı derinliklere yanına yeterince destek almadan inmiştir çünkü...oysa dipteyken yaşadığın sorunları, orda çözmen gerekir, yukarı çıkmadan önce...

Vurgun yediysen eğer hayatta bir değil, birden fazla hem de, öğrenmişsindir artık çoktan.. karşındaki tecrübeli bir dalgıç ise, sen hazır olmadan, kendi derinliğine sürüklemez seni ...bebek adımlarını sabırla izler önce.. Ama yapıyorsa eğer.. seni , sen hazır olmadan kendi derinliğine sürüklemeye kalkıyorsa.. ve sevgiden diyorsa... sevgiden....seni kaybetmekten korktuğundandır herhalde....

Anlat O’na, neden şimdi onunla gelemeyeceğini...aslında gelmek istediğini, ama bu erken dalışın ikinizin birden boğulmasına sebep olabileceğini söyle O’na...O’nun bunu anlamasını, kabullenmesini ve seni , sen acemi dalışlarını yaparken, sabırla beklemesini dile..

Ve hazır olduğunda dostum.... korkma , dal en derinlere..... sakın durma ilk tosladığında kayalara... kendini tanıdın , biliyorsun artık.. yukarıya kaçma, yüzeyde değil burada çözmelisin tüm sorunlarını en önce... derin nefesler al, yavaşla... gerçek seni kuşatacak usulca... varlığının buralara ait olduğunun , farkına vardığında, orada karşılaşacağın, seni bekleyen o insanın tut elini sıkıca...bırakma...sakın bırakma bir daha..

3 yorum:

  1. Derinlere inenler sarhoş olmak için mi iner? Yoksa sarhoş olanlar mı derinlere iner? Derinlik sarhoşluğunun sahteliğini görmek ister mi inen? Belki de koy gitsin bırak ölelim hem sarhoş hem derin....

    Diclecim, iyi ki varsın. Yazılarını hasretle takip edeceğim. Selamlar.

    YanıtlaSil
  2. eh, herbiri ayrı anlamlı..yakalamaya çalışıyorum da:))

    YanıtlaSil
  3. geç tanıştım yazılarınla Dicle,
    Ne kadar samimi, içten, güzel bir yazı. Kendini ifade etmede gösterdiğin yeteneğine hayran kaldım. Gözyaşları ile okudum desem...
    yıllar önce yüzlerce kez daldım, derin dalışlarda neler neler hissetmiştim, yukarıda tanımladığın herşeyi bire bir yaşadığımı şimdi örtüştürebildim yazdıklarınla. Ne yazık! bu hisselerimi hayat döngümde yansıtamamış olmak. Şu an çok ama çok derinlerdeyim Dicle, umarım derinlik sarhoşluğuna kapılmam, dönüş yolculuğuna başlayacağım günü bekliyorum, Ve umarım o zaman benim için çok geç olmaz. Zamanı gelince Ordan çıkmam gerektiğini biliyorum, tek korkum Jacques Mayol gibi oraya ait olmak...........

    YanıtlaSil